Valley Amsterdam, een schone zaak

Je komt ZO overal tegen. Thuis, op je werk, in de sportschool, maar ook bijvoorbeeld in de Valley op de Zuidas, bij het familiebedrijf Co van der Horst, met winkels voor topmerken in  interieurdesign. Robine Talboom is er marketing- en communicatiemanager en razendenthousiast over ZO: “Ik gebruik het overal. Er worden al grappen over gemaakt. Of ik soms aandelen heb in ZO.”

“Ik werk nu 2,5 jaar bij Co van der Horst. We hebben 3 verschillende winkels. Daardoor is mijn werk heel divers. Het leukste van mijn werk is dat ik elke dag omringd ben door de mooiste interieuritems. Daar gaat mijn hart echt sneller van kloppen. 3 dagen voordat er in Nederland corona uitbrak, begon ik in mijn nieuwe baan als marketing- en communicatiemanager. De winkels moesten dicht. Iedereen werkte thuis. Ineens zaten we midden in een lockdown.”

Prachtige match

“Toen we weer op afspraak open mochten, moesten we ons natuurlijk aan allerlei regels houden. En hadden we extra aandacht voor hygiëne. Contactpunten moesten veel vaker gereinigd en als we een bespreking hadden gehad met een klant moesten de tafels natuurlijk ook weer worden schoongemaakt. Stephan van der Horst kende ZO uit zijn sportschool en vond het ook echt iets voor ons. Toen heb ik Bert Groen van ZO een berichtje gestuurd. En dat bleek een prachtige match. ZO heeft reinigers voor verschillende oppervlakken. En daar hebben wij natuurlijk ook mee te maken. Van marmer tot hout, van rvs tot glas. Het ZO startpakket leek wel voor ons gemaakt. Wij hebben hier in de winkel natuurlijk veel delicate materialen en ZO schoon is helemaal veilig. Met agressieve schoonmaakmiddelen kun je een dure tafel blijvend beschadigen.”

Design met gebruikte visnetten

“Daar komt bij dat we het voor onze mensen zo eenvoudig mogelijk wilden maken. Met een ZO op tafel is de werkplek na een overleg met klanten of collega’s zo weer schoon. En het is een mooi setje, dat speelt ook mee. Onze werkplekken staan namelijk ín de winkel, dus het is belangrijk dat het er goed uitziet. En dat je niet eerst een kastje hoeft open te trekken. Want dan doe je het gewoon minder snel. Ik ben het thuis ook gaan gebruiken. Er worden nu ook grappen over gemaakt. Of ik soms aandelen heb in ZO. Zo enthousiast ben ik erover.

Natuurlijk is duurzaamheid voor ons een belangrijk aspect. Er wordt wel eens gedacht dat de interieurbranche niet duurzaam is, maar wij en al onze leveranciers zijn daar wel degelijk mee bezig. Een designbank gaat generaties lang mee. En we kopen heel selectief in. We kijken naar kwaliteit en duurzaamheid. We hebben hier in de winkel bijvoorbeeld recyclede interieurstoffen, van aangespoeld plastic. Zo houden we wereldwijd stranden schoon en besparen we grondstoffen. Dat plastic haast niet vergaat, wordt nu ineens een voordeel: het maakt een stof onverslijtbaar en duurzaam.”

Supergroen

“En over duurzaamheid gesproken, dit jaar hebben we met onze Italiaanse leverancier de Molteni&C Amsterdam Flagship Store geopend in de Valley op de Zuidas. De Valley is onlangs bekroond met de Emporis Skyscraper Award. Onder meer om de duurzame en klimaatvriendelijke bouwconstructie. In de Flagship Store staan ook keukens van Molteni. En masterchef Peter Lute gebruikt die. Zijn GREEN gastrobar is in onze showroom. Tijdens de openingstijden van de winkel maakt hij daar op hoog niveau vegetarische gerechten. Dus ja, supergroen allemaal.”

Nieuwsgierig naar de Valley en naar Co van der Horst? Kijk op: https://www.covanderhorst.nl

Ook een setje van ZO op elke werkplek?

Neem contact met ons op

Win jij een cadeaubon van GREEN gastrobar?

GREEN gastrobar is een restaurant met een skybar en skyrooms op de 2 bovenste verdiepingen van VALLEY op de Zuidas. Het uitzicht is adembenemend, de kaart wereld en vegetarisch.

Masterchef Peter Lute: “ZO is een fijn product om mee te werken: makkelijk, hygiënisch en zuinig. Een ecologische manier van schoonmaken waar we blij van worden.”

Benieuwd naar de GREEN Gastrobar? We mogen een cadeaubon van € 75,00 verloten. Bestel tussen 3 en 10 november, en je maakt automatisch kans.

Deel dit artikel via social media