Sanne Derksen, ons nieuwste teamlid, deed Ondernemerschap & Retailmanagement, een brede opleiding aan de Hogeschool Utrecht. Voor haar afstudeeropdracht ging ze op zoek naar een bedrijf in duurzaam schoonmaken, want dat had haar interesse. Ze kwam natuurlijk uit bij ZO. Het klikte meteen.

Sanne (22) woont in Wageningen, met haar vriend en 2 konijnen. ZO leerde ze kennen toen ze tijdens haar studie op zoek ging naar groene schoonmaakmiddelen. “Ik werkte toen bij een grote online retailer, waar ik het huishoudassortiment deed. Ik wilde dat assortiment graag vergroenen, maar bij een grote organisatie is dat lastig. Ik zat vol ideeën, maar dat werd niet altijd gezien. Ik ben voor mijn afstudeeropdracht daarom op zoek gegaan naar een kleiner, duurzaam bedrijf. En ik kwam er tijdens die zoektocht achter dat er best veel greenwashing is. Voor veel bedrijven is duurzaamheid niet meer dan een trend. Maar bij ZO wordt over alles echt nagedacht. De keuze bijvoorbeeld voor een plastic sprayer in plaats van een glazen fles is heel bewust. En echt een heel groene keuze.”

Verhaal

“Mooi bij ZO is dat we met een klein team zijn en daardoor echt samenwerken. We zijn niet individualistisch bezig. Dat spreekt mij enorm aan: team effort. ZO heeft een mooi verhaal waar we met zijn allen aan werken. Toen ik voor mijn afstudeeropdracht de doelgroepen onder de loep nam, merkte ik dat mensen soms schrikken van de prijs. Maar als je het uitrekent, is ZO voordeliger dan gewone schoonmaakmiddelen. De uitdaging is natuurlijk hoe je dát verhaal vertelt.”

Konijnenhok

“We bedenken bij ZO alles vanaf scratch. Dat maakt werken hier zo leuk. Ik ben fan van onze eigen producten. Thuis gebruik ik natuurlijk ook ZO. Ik maak er bijvoorbeeld het konijnenhok mee schoon. Dat kan gewoon, want ZO is veilig voor dieren. Als ik op kantoor ben in Amsterdam probeer ik zoveel mogelijk structuur aan te brengen in alles wat we doen. Joey heeft altijd veel creatieve ideeën, Bert zit vol verhalen. En ik ben dan degene die daar vragen over stelt en er concrete plannen van maakt. Ik weet dankzij mijn onderzoek natuurlijk ondertussen wel wie onze klanten zijn. En die wil ik zo goed mogelijk aanspreken. Ik ben nog lang niet klaar bij ZO.”

Deel dit artikel via social media