Shoppen

Bestellen en betalen

Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen bij ZO werkt heel makkelijk. De vermelde prijzen zijn inclusief B.T.W. 21%.

Stap 1: Klik op het gewenste product, kies een gegeven optie zoals een reiniger, kleur fles, geur.
Stap 2: Klik op “in mandje”. Winkel nog verder en/of klik op “ik ga bestellen”.
Stap 3: Heb je al eerder besteld bij ZO en een account aangemaakt? Dan kun je inloggen met je eerder opgegeven e-mailadres en wachtwoord. Ben je een nieuwe klant bij ZO of heb je geen account aangemaakt? Klik op de zwarte button “Inloggen of registreren”. Dan vul je de gevraagde gegevens in. Uiteraard gaan wij vertrouwelijk met je persoonlijke gegevens om (zie hiervoor onze privacy policy). Of klik op de witte button “bestellen zonder account”.
Stap 4: Klik op “Verder”.
Stap 5: bevestig en betaal. Kies een betaalmethode: iDEAL (internetbankieren), Credit Card, Klarna betaal later, Paypal of ohmygood Giftcard. Door te klikken op “Bestelling plaatsen en betalen” wordt de bestelling definitief.
Stap 6: Van elke afgeronde bestelopdracht sturen wij per e-mail een orderbevestiging met een factuur. Het is dus belangrijk om een correct e-mailadres in te vullen! De orderbevestiging is geen betaalbewijs, maar geeft aan dat de bestelling is geplaatst en door ons is ontvangen.

 

Hoe kan ik betalen?

Je betaalt bij ons kosteloos met iDEAL, Visa, Mastercard, American Express en Bancontact. Je kunt ook kiezen voor Klarna, Paypal en OhMyGood Giftcard.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren of aanpassen?

Soms kan dat inderdaad nog. Neem even contact met ons op. Bellen is het snelst. Maar mailen of whatsappen kan ook. Zie onze contactpagina.

Waar kan ik mijn kortingscode invullen?

Je vult je kortingscode in als je gaat bestellen. Klik in je winkelmandje op Ik ga bestellen. Voordat je betaalt, kun je bij het veld Voer de promotiecode je kortingscode invullen.

Waar kan ik mijn cadeaubon inwisselen?

Je wisselt je cadeaubon in als je gaat bestellen. Klik in je winkelmandje op Ik ga bestellen. Voordat je betaalt, kun je bij het veld Voer de promotiecode het nummer op je cadeaubon invullen.

Ik wil zakelijk bestellen, hoe kan ik dit het beste doen?

Neem voor zakelijke bestellingen contact op met: bert@zoschoon.nl.

Zijn de prijzen inclusief btw?

De genoemde prijzen zijn inclusief 21% btw.

Ontvangen

Verzending en levering

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling er is?

Op werkdagen versturen we binnen 24 uur. Je krijgt een mail met de verzendbevestiging en een track&trace-code zodra je pakket onderweg is.

Kan ik mijn pakket volgen?

Zodra je pakket onderweg is, krijg je een mail met een track&trace-code waarmee je je pakketje kan volgen.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een afhaalpunt of het ergens ophalen?

Nadat je bestelling is verzonden met PostNL, kun je via de PostNL app een keuze maken voor een afhaallocatie.

Kan ik iets laten bezorgen in het buitenland?

Ja, dat kan. We leveren in Nederland, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Staat het land waarnaar je wilt versturen hier niet bij? Laat het ons weten, dan kijken we wat we voor je kunnen doen.

Mijn adresgegevens kloppen niet, wat moet ik doen?

Laat het ons weten. Bellen is het snelst. Als je pakket nog in ons magazijn is, kunnen we je adres nog aanpassen.

Ik heb een verkeerd of defect artikel gekregen, wat moet ik doen?

We verpakken en versturen elk pakket met zorg en aandacht. Is er toch iets verkeerd gegaan? Laat het ons weten via de contactpagina, en we lossen het voor je op.

Er heeft iets gelekt in mijn pakket, wat nu?

We verpakken en versturen elk pakket met zorg en aandacht. Is er toch iets verkeerd gegaan? Laat het ons weten via de contactpagina, en we lossen het voor je op.

Ik heb mijn bestelling nog niet, wat moet ik doen?

Vervelend. Neem even contact met ons op. Dat kan via onze contactpagina.

Wat zijn de verzendkosten?

In Nederland: bij een bestelling vanaf € 45,00: gratis verzending. Bij bestellingen onder de € 45,00 zijn de verzendkosten € 2,99.
Naar België: vanaf € 45,00: gratis verzending. Onder de € 45,00 zijn de verzendkosten € 2,99.
Naar Duitsland: vanaf € 60,00: gratis verzending. Onder de € 60,00 zijn de verzendkosten € 6,00.
Naar Denemarken: € 10,00.
Naar Finland: € 10,00.
Naar Frankrijk: € 10,00.
Naar Italië: € 10,00.
Naar Luxemburg: € 10,00.
Naar Noorwegen: € 10,00.
Naar Spanje: € 10,00.
Naar het Verenigd Koninkrijk: € 10,00.
Naar Zweden: € 10,00.
Naar Zwitserland: € 10,00.

Met welke vervoerder wordt de bestelling bezorgd?

PostNL verzorgd de leveringen.

Terugsturen

Retouren en terugbetalingen

Hoe stuur ik een artikel terug?

Heb je je bedacht? Terugsturen kan binnen 30 dagen nadat je je bestelling in huis hebt. We hebben dan een paar voorwaarden. We leggen het hier uit.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wij betalen je zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring, het totale aankoopbedrag inclusief leveringskosten terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wij betalen terug met hetzelfde middel als waarmee jij betaald hebt, inclusief de standaard verzendkosten en/of andere kosten. Wanneer slechts een deel van de bestelling wordt geretourneerd, zullen deze verzend- en overige kosten niet worden terugbetaald.

Niet tevreden?

Klachten

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 1 werkdag na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie.

Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met de oplossing?

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Reviews

Hoe verzamelen jullie reviews?

Reviews worden verzameld via onafhankelijke platformen via Feedback Company en Trustpilot. Dit is de link naar het reviewbeleid van Feedback Company.

Over onze producten

Moet ik alle schoonhouders in huis hebben?

Ja, elke reiniger heeft zijn eigen werking. ZO glas schoon zorgt voor een streeploos resultaat. ZO keuken schoon is een betere ontvetter. ZO sanitair schoon zorgt voor een betere ontkalking van kranen en wanden. En ZO alles schoon gebruik je voor de rest: bijvoorbeeld in de woonkamer. Er is dus voor elke ruimte in huis een sprayer.

Waarom is schoonhouden met ZO hygiënischer?

Als je met een emmer sop schoonmaakt, spoel je het doekje steeds in hetzelfde water uit en verspreid je vuil en bacteriën. Met ZO spray je een oppervlak in en veeg je het schoon met een microvezeldoek. Bovendien zijn onze sprayers zo mooi dat je ze in het zicht zet. Waardoor je ze veel makkelijker pakt en dus veel sneller even schoonmaakt.

Hoe lang is ZO houdbaar?

Alle producten van ZO blijven – onverdund in de navulzak – 3 jaar goed. Verdund met water is het product nog 3 maanden goed.

Waarom hebben de doeken verschillende kleuren?

Je herkent de verschillende schoonhouders aan de kleur. De kleurscheiding komt terug op de verpakkingen, in onze communicatie en doeken. Zo voorkom je kruisbesmetting.

Hoe lang gaan de sprayers en schuimers mee?

De sprayer en schuimpomp gaan een leven lang mee. De spraykop gaat minimaal 40.000 sprays mee en de schuimpomp 5.000 keer. Heb je problemen met je pomp of sprayer, neem dan even contact met ons op. Dikke kans dat je nog garantie hebt.

De navulzak lekt, wat nu?

Misschien heb je het dopje niet goed dichtgedraaid. Zorg dat de dop altijd tot het einde aangedraaid is, dan kun je de zak gewoon plat in je kastje of lade leggen. Wil je geen risico lopen op lekkage, zet de zak dan rechtop.

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor onze producten geldt ook een door ons gegeven garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Schoonhouden met ZO

Kan ik alles insprayen?

Ja, als een oppervlak nat mag worden, kun je het insprayen. Mag het niet nat worden, zoals elektronica, dan spray je alleen de doek in.

Is ZO geschikt voor natuursteen en marmer?

Natuursteen en marmer maak je het beste schoon met een ZO doek die je alleen vochtig hebt gemaakt met water. Je kunt de doek ook insprayen met ZO alles schoon of ZO keuken schoon. Is het oppervlak poreus, spoel dan goed na met water.

Hoe hou ik schoon met de ZO doeken?

Elke doek heeft zijn eigen kwaliteiten. De ZO schoonhouders weken vuil, vet en kalk los en met de speciale ZO doek veeg je dat in één keer weg. Je hoeft de doeken tijdens het schoonhouden dus niet meer in een sopje uit te spoelen: dat is hygiënischer, sneller én beter voor het milieu. Met ZO heb je geen warm water meer nodig. Meer lezen over de manier waarop je elke doek moet gebruiken? We hebben er een blog over geschreven.

Hoelang kan ik de doek gebruiken voordat ik hem moet wassen?

Dat hangt af van het vuil dat je in de doek ziet. Je kunt de doek 3 keer vouwen waardoor je de doek aan 6 zijden kunt gebruiken. Laat de doekjes tussentijds regelmatig drogen aan een haakje. Ons advies is om een gebruikte doek nooit langer dan 3 dagen te laten hangen. Is de doek niet zichtbaar vuil, dan kun je hem ook 2 minuten vochtig (NIET droog) in de magnetron doen: dan worden alle bacteriën gedood.

Kan ik met ZO ook zichtbare kalkresten verwijderen?

ZO werkt het beste als je het wekelijks, en liefst dagelijks, bijhoudt. Maar je moet natuurlijk ergens beginnen en misschien heb je een achterstand opgelopen waardoor er kalkresten zijn. We hebben hier een blog over geschreven: ZO verwijder en voorkom je kalkaanslag.

Duurzaamheid

Wat maakt ZO duurzaam?

De ingrediënten van onze reinigers komen voor in de natuur en zijn 100% natuurlijk. En wat de natuur maakt, breekt de natuur ook weer af. ZO schoomhouders mix je zelf. Daardoor vervoeren we geen water en besparen we veel energie. Bovendien hebben we geen afval: we hergebruiken onze verpakkingen en wat we niet kunnen hergebruiken, recyclen we. We hebben hier een blog over geschreven ZO duurzaam is ZO.

Wat betekent vegan, zijn niet alle schoonmaakmiddelen vegan?

Al onze producten zijn vegan: er zitten alleen natuurlijke stoffen in van plantaardige bronnen, en we testen niets op dieren. In reguliere schoonmaakmiddelen komen dierlijke vetten voor.

Hebben ZO producten een ecolabel?

Onze producten bestaan voor 100% uit ingrediënten die in de natuur voorkomen, door de natuur worden opgenomen, en het milieu niet schaden. De eisen die we zelf stellen aan de producten gaan verder dan de normen die voor het Europees Ecolabel worden gehanteerd. Wij kijken naar de totale levenscyclus, en niet alleen naar de grondstoffen maar ook naar de verpakking, hergebruik, transport enzovoorts.

Is ZO schadelijk voor dieren?

Nee, onze reinigers zijn veilig voor dier, mens en natuur.

Van welk materiaal zijn de flessen gemaakt?

De flessen zijn gemaakt van PET. De flessen gaan net zo lang mee als glas. Ze zijn onbreekbaar en weggooien is niet nodig. Glas is niet veilig in huis, vooral voor kleine kinderen. De spraykop is voor 47% gemaakt van gerecycled PP en een deel uit PE – allemaal polyfine materialen en dus volledig recyclebaar. De verpakkingen stuur je terug in de ZO retourbox. Wij zorgen ervoor dat alle materialen worden hergebruikt en niet in het afval terechtkomen.

Zijn jullie doeken duurzaam?

Bij alles wat we doen is het uitgangspunt dat we de aarde minimaal belasten. We maken schoonhouders met natuurlijke bestanddelen die geen schade aan ons milieu veroorzaken. De reiniger lost de vervuiling op, de doeken nemen het vuil op en houden dat vast. De combinatie met microvezel zorgt voor zeer goede resultaten. ZO doeken worden verantwoord geproduceerd. Ze zijn gemaakt van gerecyclede grondstoffen en eco-gecertificeerde chemicaliën. De afgifte van nanoparticles is erg laag. Je vermindert de milieubelasting nog extra door de doekjes te wassen met vloeibare wasmiddelen in een volle machine op 40 graden. Werk je liever niet met microvezel? Gebruik dan ons ongebleekte gerecycled keukenpapier.

Dit zit erin

De ingrediënten zijn 100% natuurlijk, betekent dat alle ingrediënten uit de natuur komen?

Alle ingrediënten die we gebruiken komen voor in de natuur. Sommige ingrediënten, zoals parfums, worden gemaakt met ingrediënten die in de natuur voorkomen. Dit betekent dat de natuur de ingrediënten makkelijk opneemt en afbreekt. In combinatie met de sprayer is de belasting minimaal.

Zit er parfum in de producten?

ZO alles schoon heeft een frisse, subtiele sinaasappelgeur. ZO keuken schoon heeft een frisse citroengeur. ZO sanitair schoon ruikt naar een combinatie van eucalyptus en rozemarijn. ZO glas schoon is geurvrij: zo kan de parfum geen strepen achterlaten.

Wat zijn niet-ionogene oppervlakte actieve stoffen?

Dat zijn stoffen die de oppervlaktespanning van water verbreken, zodat er geen druppels ontstaan en de schoonhouder het oppervlak goed kan bereiken.